Jak jsem fotila letadlo a měsíc

6. července 2016 v 14:52 | Jitka K. |  digitální fotografie
Dnes se chci podělit o to jak jsem fotila svojí fotku měsíc s letadlem.

Jak to tak bývá, fotografie vznikla zcela náhodou. Byl červen, hodiny ukazovaly něco okolo čtvrt na děvět, překrásně modrá obloha nasvícená večerním sluncem a křišťálově čistý vzduch, a v ruce digitální zrcadlovku Canon 650D s nasazeným objektivem Tamron 150-600 mm. Těch 600 milimetrů je nutno přepočítat crop faktorem 1,6, protože čip 650D nemá velikost kinofilmového políčka, takže skutečná maximální ohnisková vzdálenost je 960 mm v přepočtu na kinofilm a tímto ohniskem je fotografie vyfocená.

Pravdou je, že nejdříve jsem zkoušela jen fotku samotného měsíce. Histogram jasně ukázal že bude potřeba podexponovat a tak je snínek o 0,7 EV podexponován. A pak jsem na měsíc na moment zapomněla, snažila jsme se ulovit nějakého ptáka sedícího na střeše. Za moment jsme se podívala zpět nahoru na oblohu a překvapeně zjsitila, že k měsíci se blíží letadlo, na tu dálku bylo vážně malinké, doufal jsem že poletí přes měsíc (ne neletělo).... dokonce jsme zapomněla na to, že mám nastavený čas jen 1/1600 s a vůbec mě nedocvaklo, že ještě kratší čas by mohl být vhodnější, tj. tak 1/2000 nebo 1/2500 s.

Naštěstí to dopadlo dobře, jak ostatně můžete vidět sami. Zaostřeno je sice na měsíc, ale objektiv má velmi výkonný stabilizátor a dokonce i to letadlo, letící ve výšce 11 kilometrů, je ostré dostatečně (to na menším záběru není vidět). Velkou fotografii můžete vidět u mě ve fotogalerii v rozlišení 1200x1200bodů a to zde

Technická data: čas 1/1600 s, clonové číslo: 7,1, ISO: 400, -0,7EV

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Iren Iren | E-mail | Web | 17. srpna 2016 v 14:54 | Reagovat

Wow! This picture looks incredible. I must say that passengers of the plane had an astonishing view from the window. Thanks for this valuable post. I am hoping the same best work form you in future. Don't waste your time on doing boring paperwork - www.custom-paper-writing.org can do it for you as soon as possible.

2 MaikelX MaikelX | E-mail | 16. ledna 2017 v 22:28 | Reagovat

I found this page on 13th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it's not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Just search for:  pandatsor's tools